Partene
Selger er Unique Style AS, Kjølstadveien 3, 1424 Ski, post@uniquestyle.no, Org.nr.: 924 531 282 MVA, og betegnes som selger.
Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen i vår nettbutikk og betegnes som kjøper.
Leveringstid
De fleste av våre produkter er bestillingsvarer og varierer i leveringstid. Gjennomsnitt leveringstid for bestillingsvarer er ca 6-10 uker. Vi opplever tidvis utsolgte produkter hos våre leverandører og forbeholder oss retten til å kansellere en bestilling hvis varen er utsolgt/sluttsolgt.
Vi holder deg oppdatert om estimert leveringstid underveis.
Bestillingsvarer
Dersom du avbestiller eller endrer bestillingen din senere enn 7 kalenderdager fra bestillingsdato, vil vi beregne et avbestillingsgebyr på 25 % av den avbestilte varens pris. Dette fordi varen er bestilt inn til deg og leverandør har allerede reservert varen til deg.
Frakt
Unique Style AS leverer ikke alltid møbler eller varer selv. Vi bruker Posten/Bring eller annen transportør. Ved å fullføre kjøpet i nettbutikken, aksepterer du å forholde deg til transportørenes leveringstider og forplikter deg til å gjøre deg tilgjengelig for å motta leveransen. Transportørene tar kontakt med deg når de har planlagt levering.
Dersom du ikke tar imot en leveranse og den returneres til oss, blir du belastet for returfrakten. Vi kan utsette levering uten kostnad hvis varene ikke allerede er levert til transportøren.
Interiør produkter og noen få møbler har vi på lager og disse har kort leveringstid. Dette står spesifisert i hvert produkt.
Vi leverer kun til adresser i Norge. Frakten beregnes i kassa og er avhenging av vekt og postnummer.
Vi reserverer oss retten til å kansellere bestillinger dersom vi ikke finner en transportør som kan levere til kundenes område. Vi vil i så fall informere kunden så fort vi kan og refundere bestillingen i sin helhet.
Betaling
Alle produktene betales på forhånd, men du kan innenfor to kalenderdager etter bestillingen, annullere din bestilling uten kostnad. Vennligst send oss da en mail på post@uniquestyle.no
Hos oss kan du betale med KlarnaCheckout. Klarna tilbyr enten betaling med en gang via bankkortet/kredittkortet ditt eller på Klarna konto/14 dagers betalingsutsettelse.
Kjøpsvilkår, ordrebekreftelse og all annen informasjon vedr. bestillingen din er naturligvis på norsk. Vi tar forbehold om trykkfeil, feil i prisfiler fra våre leverandører og produksjonsendringer, samt at noen varer kan være utgått i de siste dagene.
Angrerett
Angrer du kjøpet? Du har 14 dagers angrerett. Vi sender returadresse og angrerettskjema dersom du trenger det. Vi refunderer varene så lenge de ikke er brukt, ødelagt og at de fortsatt er i original emballasje. Du må selv dekke fraktkostnadene for sending og retur av varene og kan ikke sende i retur i postoppkrav. Frakten for produktene vi har sendt, refunderes ikke.
Retur påført godkjent returnummer, sendes til:
Unique Style AS, Børsandveien 3 B, 3475 Sætre
Mangel ved varen – kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist
Hvis det foreligger en mangel ved varen, må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 14 dager fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen.
Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning fra selgeren.
Vi kan ikke garantere at vi får tak i den eksakt samme varen ved reklamasjon, da den kan være utgått eller utsolgt. Ved lang leveringstid på nytt produkt, kan pengene returneres til kjøperen.
Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.
Sjekk alltid varene når du mottar dem. Dersom det oppstår en transportskade er det veldig viktig at dette blir notert hos transportør når du mottar varene. Vi kan ikke ta imot reklamasjoner for transportskader hvis du ikke har meldt ifra ved leveranse.
Konfliktløsning
Vi vil gjøre vårt beste for å gi deg en så god opplevelse av din handel som mulig. Skulle vi likevel ikke komme til enighet, kan du klage til Forbrukerrådet via www.forbrukerradet.no.
Dersom varen er utsolgt
Vi forbeholder oss retten til å kansellere din bestilling eller deler av denne, dersom produkter er utsolgt/sluttsolgt/har ekstra lang leveringstid. Dette gjelder også hvis du har mottatt en defekt vare og ønsker tilsendt en ny. Du vil da få informasjon om dette via e-post og vi refunderer varene/pengene så fort som mulig.
Har du spørsmål?
Send gjerne en e-post til post@uniquestyle.no og vi svarer så raskt vi kan.
Unique Style AS
Org.no. 924 531 282MVA
Børsandveien 3 B, 3475 Sætre
Tlf. 90918980